01/07/2014

Desconvocada la reunió d'aquest dimarts 1 de juliol

Benvolgudes famílies,

Queda desconvocada la reunió d’aquest dimarts, 1 de juliol de 2014  a causa de que encara no tenim cap mena d’ informació de la direcció de l’escola  sobre l’elecció de l’empresa que ha de gestionar a partir del setembre el menjador de l’escola.

Per tant,  quant  tinguem aquesta informació és farà pública a la web de l’ampa de l’escola i és posarà a l’ordre del dia de la pròxima reunió de junta el dia 2 de setembre de 2014.

Fins aviat.
Bon estiu a tothom.


Junta AMPA Escola Joan Sanpera

3 comentaris:

Eva Giménez ha dit...

Bon dia,
He quedat molt parada al llegir la cancel·lació de la junta d'aquesta nit. En primer lloc no em sembla seriós desconvocar una reunió el mateix dia que havia de tenir lloc quan la presidenta sabia des del passat dijous el motiu pel qual se'ns diu que es cancel·la. El passat dijous 26 de Juny se'ns va informar al CE que per una proposta d'última hora no havien pogut decidir l'empresa gestora del menjador (els hi havia arribat aquell mateix dia) i que hi hauria un altre CE aquest dijous 3 de juliol per dir-nos la seva decisió.
En segon lloc, no em sembla una raó lògica ni de pes per no fer la reunió de junta del Juliol. Entenc que no és l'únic punt de l'ordre del dia a tractar. El menjador no és l'únic àmbit d'actuació de l'AMPA i resumir-ho a això em sembla poc respectuós envers els socis. El juliol és moment de presentar el balanç de l'últim trimestre. A més, tal i com vaig demanar a l'AMPA en un correu just després de l'assemblea de juny del qual encara no he rebut cap mena de resposta, crec que van quedar molts temes pendents. La valoració de les activitats que es va fer a l'assemblea va ser insuficient des del meu punt de vista. En cap moment s'ha presentat un balanç econòmic d'aquestes activitats, ni cap mena de valoració de la qual en poguem treure profit de cara al curs vinent (quins aspectes s'han de millorar i/o quins aspectes han funcionat). Tampoc s'ha parlat mai de la recaptació que l'AMPA ha fet per ajudar a subvencionar les colònies (la presidenta va comentar al CE que es presentaria a la junta que hi havia prevista per aquesta nit). Un altre tema important que ha quedat a l'aire és el tema de l'auditoria externa que va comentar la junta a l'assemblea. Crec que és una decisió prou important com perquè estiguem ben informats abans de pendre entre TOTS una decisió.
I per últim, el tema de les extraescolars i el sobrecost de cara al curs 2014-2015 decidit de forma unilateral per la junta.
Per totes aquestes raons, crec que la junta s'hauria de postposar a un altre dia però de cap manera s'hauria de cancel·lar.
Espero que aquesta vegada sí que tingui alguna resposta per part de la junta, al cap i a la fi representeu a TOTS els socis.

Moltes gràcies

marta vila ha dit...

BONA TARDA,

Varies cosses:

En primer lloc no entenc el perquè es desconvoca la junta prevista per aquesta nit.

En la meva opinió penso que hi havia més punts pendents a part del tema del menjador.

A la reunió extraordinària de juny es va comenta que es tenia que fer una auditoria que costava 900€ per els nous gestors del menjador. (Jo personalment e parlat amb la directora de l’escola i hem va comentar que no feia falta cap auditoria donat que l empresa nova nomes es feia càrrec de la gestió a partir de setembre de 2014 i no es feia càrrec de les possibles deutes que pogués tenir el gestor anterior.
L’únic que feia falta fer era un inventari dels estris de la cuina que ho feia l’Emi directament).

Per altre banda a data d’avui encara no sabem la recaptació que s’ha tingut per part de l’ampa en les diferents activitats que s’han portat a terme com els col•laboradors del cros escolar, la venta de rebosteria per a les colònies, etc.

També es va comentar que per una decisió pressa a la junta del mes de juny les extraescolars tindrien un increment de 3E cossa que no es correcta. Donat que no es va parlar a la junta de juny i no totes les activitats extraescolars ha incrementat el preu en 3€, algunes d’elles fina a 5€ s’ha incrementat.

En quant el tema de la documentació a la reunió extraordinària es va comentar que a partir d’ara feia falta una contrasenya i ser soci del ampa per a poder tenir accés a la documentació. Jo a dia d’avui encara no tinc accés tot i que e tramitat la sol•licitud del password.

Si no tinc mal entès a la reunió de juliol s’acostuma a presentar els num. del tercer trimestre. Quan es presentaran?

Yolanda Mateos ha dit...

Estic completament d'acord amb els anteriors comentaris. S'estan prenent decissions sense consultar a les juntes com el tema de l'auditoria de Menjador que a l'assemblea s'ens va vendre com a imprescindible per no haver de quedar-nos nosaltres amb el personal de cuina... però si l'Ampa portava "NOMÉS" la gestió i aquesta finalitzaba el 20 de juny que era quan vencia el contracte amb direcció, quina responsabilitat ha de tenir l'Ampa? Jo crec que cap... ara el tema depèn només de direcció que és qui porta la gestió que cedeix a qui vulgui (AMPA o empresa externa) que ha posat com a condició a la futura empresa gestora de menjador que no pot prescindir de cap treballador/a de menjador/acollida. I que suposo que signaràn contractes anuals amb aquesta o altra empresa com ho venien fent amb l'Ampa. L'unica cosa que s'ha de fer es liquidar els deutes que es tinguin fins a aquella data i passar comptes a la junta i veure a què es vol dedicar el remanent que pugui quedar, mitjançant la PARTICIPACIÓ i fent un exercici de TRANSPARENCIA a l'assemblea o a les juntes de cada mes.
També fora bó per la TRANSPARÈNCIA que es passés un balanç econòmic de totes les activitats dutes a terme durant el curs tant en quant a festes com amb les extraescolars i valorar conjuntament els resultats i coses a millorar. Ho dic perquè a la darrera assemblea s'ens va dir que s'apujaven 3 euros per activitat extraescolar (cosa que en alguns casos la pujada era molt superior, com es deia a l'anterior comentari) degut als impagats que hi ha, però sense presentar balanç de les contes... Jo crec modestament que pujant un euro al valor que cobrin els proveïdors hi ha més que de sobres per sufragar aquestes despeses. Com que hi hagués 75 nens apuntats a les extraescolars (que crec que deuen ser més, dic crec perquè no s'ha presentat cap balanç al respecte) ja tenim 75 euros mensuals per sufragar-les.
També s'ha de tenir en compte que les activitats extraescolars que gestiona l'Ampa es un servei per a les famílies, no un mitjà per subvencionar l'Ampa. I
s'ha de facilitar l'accés sobretot a les famílies amb menys recursos.
Els mitjans per subvencionar l'Ampa són les festes i demés actes que sí que es fan per això, a més de gaudir d'una bona estona.
Espero que es rectifiqui i es convoqui una junta abans d'acabar el mes per tractar tots aquests temes i els que puguin anar sorgint per bé de la TRANSPARÈNCIA i la PARTICIPACIÓ.